KOSTRÅDGIVNING

Är diplomerad kostrådgivare genom Anna Hallèns utbildningar. Lågkolhydratskost

Du kan du anlita mig som kostrådgivare.

Är du intresserad så kontakta mig.

andasson@hotmail.com

torsdag 10 maj 2012

MÅSTEN!

Vissa saker måste man alltid ha i kylen när man äter LCHF.

ÄGG
GRÄDDE alltid den fetaste
SMÖR-RIKTIGT smör inget annat!
OST- en fet och god tex prästost
MJÖLK-röd eller gammeldags mjölk...ingen grön eller blå eller något annat skit!
BABYBEL- min livräddare, ni vet dom små söta röda runda, dyra men super bra att ha när suget kommer, eller ha med i väskan.
BROCCOLI- Kan göra massa gott med det, gratäng, mos, snacks mmmm
BLOMKÅL- Samma här en massa gott, mos, ris, gratäng.....
BACON- ÄLSKA ÄLSKA, man får aldrig nog...ååå det är nyttigt.
PARMESAN- att ha i moset, eller göra kex av. Smält små högar i ugnen...ca 5min..sjukt gott. Funkar med vilken ost som helst.
SQUASCH-Stavning?? - Används ofta som pasta, riv, hacka passar till mkt. Snabblagat.

Har säkert glömt ngt, med dessa saker är ett måste.

Choklad, jag älskar choklad, och ibland unnar jag mig, men då är det minst 70%
Coop änglamark har en jättegod med mint eller blåbär. Ej fettreducera.






OLJOR- Använd alltid raps, oliv eller kokosnötsolja.


Kokosfett är ett måste, finns att köpa med eller utan smak. KÖP INTE SILVER PAKETET I AFFÄREN!!!! DÅLIGT!!! FARLIGT!!!

Jag köper oftast på www.lchfbutiken.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar