KOSTRÅDGIVNING

Är diplomerad kostrådgivare genom Anna Hallèns utbildningar. Lågkolhydratskost

Du kan du anlita mig som kostrådgivare.

Är du intresserad så kontakta mig.

andasson@hotmail.com

söndag 6 maj 2012

Tänkte testa denna pizza ikväll

LCHF – PIZZA

Som INTE smakar omelett eller är degig.

för 1 pizzabotten:

1 ägg
1 msk vatten
0,5 dl kokosnötsmjöl
1 tsk fiberhusk
0,5 tsk bakpulver
1 msk smulad oregano och/eller basilika
1/4 tsk salt

 

Gör så här:

Vispa ägg fluffigt i några minuter, tillsätt vatten och blanda. Blanda de torra ingredienserna och blanda väl runt. Låt svälla i 5 min. Lägg degklumpen på  bakplåtspapper och kavla ut den med ett bakplåtspapper över degen, eller tryck ut den till lämplig tjocklek och storlek. Grädda i 200 grader i ca 7 minuter.
(Pizzabottnarna här kan styckfrysas med smörgåspapper emellan, bara att ta fram och tina dem lite lätt, lägga på det gottiga och grädda vidare.)
Ta ut pizzabottnen och sänk temperaturen till 175 och lägg på  tomatsås/tomatpuré. Köttfärsklickar eller tonfisk,  lökringar, paprikaringar mm mm. Här sätter bara fantasin stopp. Avsluta med rikligt med riven fet ost över och grädda i 175 ca 10 min. Strö oregano över innan servering.

Jag blandar tomatpurén med olivolja, lökpulver och basilika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar